Nasze usługi

Pierwsza Pomoc w Bólu

Dla Lekarzy

Zaburzenia Czynnościowe Narządu Żucia - Diagnostyka i Leczenie

W obrębie twarzy poza bólem zębowym o znanej etiologii (zapalenie miazgi, tkanek okołowierzchołkowych) pacjenci mogą cierpieć z powodu bólu pochodzącego z mięśni narządu żucia i / lub stawu skroniowo-żuchwowego.

Bólowi temu mogą towarzyszyć zaburzenia funkcji, takie jak: ograniczenie otwierania ust, zbaczanie żuchwy i / lub trzaski / krepitacje w stawie. Są to zaburzenia czynnościowe układu ruchowego narządu żucia.

Według badań naukowych leczenie zaburzeń czynnościowych powinno być odwracalne i konserwatywne, najlepiej w ramach porady, fizjoterapii, psychoterapii lub z wykorzystaniem szyny relaksacyjnej.

W niektórych sytuacjach (przede wszystkim bólu ostrego) można zastosować leczenie farmakologiczne. Bardzo ważna jest odpowiednia diagnostyka bólu pacjenta, przeprowadzana przez doświadczonego specjalistę.

• ograniczenie otwierania ust
  • zbaczanie żuchwy
  • trzaski / krepitacje w stawie

Zęby a Zaburzenia Czynnościowe

Zmiany w okluzji mogą być objawem toczących się zmian w stawie skroniowo-żuchwowym, ale relacje między zębami odbiegające od przyjętej normy nie są przyczyną zaburzeń czynnościowych.